قیمت پله گرد

قیمت پله گرد

قیمت پله گرد

 

در این مطلب می خوانید:

۱. روش قیمت گذاری پله گرد.

۲. عوامل انتخاب و ماندگاری روش سنتی قیمت گذاری پله گرد.

۳. ریزه کاری های قرارداد خرید پله گرد.

۴. روش عملی و صحیح انجام یک معامله خرید پله گرد.

 

قیمت پله گرد

 

چگونه یک معامله شیرین داشته باشیم

 

در کشور ما صنعت تولید سازه فولادی پله گرد به شکل امروزی خود حداقل ۵۰ سال عمر دارد.

بدیهی است که بسیاری از جنبه های این صنعت که امروزه با آنها مواجه هستیم از آنچه در گذشته بنا نهاده شده متاثر گردیده. این تاثیر محدود به روشهای طراحی و تولید و نصب نیست بلکه سایر جنبه های این کسب و کار را نیز تحت تاثیر خود قرار داده. یکی از آشنا ترین این جنبه ها برای مشتریان “قیمت گذاری” است. امروزه در بیشتر کسب و کارهای حوزه تولید سازه های فولادی پله های دکوراتیو قیمت پله گرد با واحد “متر ارتفاع” به مشتری عرضه می گردد.

که در بیشتر موارد منظور از “ارتفاع” اختلاف ارتفاع کف سازی تمام شده طبقه مبدا پله گرد تا طبقه مقصد آن می باشد. اما معیار محاسبه قیمت پله گرد بر اساس این واحد چیست؟ از آنجا که این روش قیمت گذاری پله گرد در گذشته شکل گرفته و به اکنون تسری یافته بنابراین پاسخ اصلی این پرسش را فقط در گذشته این صنعت بایستی جستجو کرد. اینگونه به نظر می رسد که مزیت سادگی این روش و قابل درک بودن آن برای همگان منشا این روش محاسبه هزینه پله گرد بوده.

قیمت پله گرد

 

اما چرا با وجود پیشرفتهای زیادی که طی این سالها صورت گرفته از جمله در طراحی، تولید و محاسبه پله گرد، این روش قیمت گذاری همچنان پابرجا و بدون تغییر باقی مانده؟ اولین دلیل منطقی به نظر همان است که بود، یعنی سادگی و قابلیت درک بالای این روش.

در واقع فعالان صنعت ساختمان به خاطر قدمت و طبیعت این صنعت، دارای طیف وسیعی از سطوح تحصیلی دانش های تئوری و تجربی، از بی سواد تا دکترا، هستند.

به این جمع بایستی طیف وسیع تری از کارفرماهایی را اضافه کرد که هرچند در صنعت ساختمان هیچ سر رشته ای ندارند، اما علاقه مند هستند در زمینه هایی مانند پله دکوراتیو ساختمان خود اعلام و اعمال نظر کنند.

در واقع روش ارائه قیمت پله گرد براساس “متر ارتفاع” برای تمامی این طیف قابل درک و محاسبه است. دلیل دوم قابل مقایسه بودن این روش قیمت گذاری است.

 

 

قابلیت مقایسه در این زمینه ۲ جنبه دارد. یکی قابلیت مقایسه قیمتهای مدل های مختلف پله دکوراتیو باهم (مثلا مقایسه قیمت پله گرد دو محور باکس با قیمت پله گرد زیر محور یا همان محور میانی). و دیگری قابلیت مقایسه قیمتهای ارائه شده توسط تولید کنندگان مختلف با هم.

در واقع در مراحل فروش هر شرکتی بایستی قیمت پله ها را بر مبنایی قابل مقایسه ارائه دهد تا مشتری بتواند قیمتهای ارائه شده توسط سایر رقبا را با قیمتهای ارائه شده توسط آن شرکت مقایسه نماید. دلیل سوم سرعت بالای محاسبه قیمت پله در این روش قیت گذاری است. درواقع فقط با دانستن اختلاف ارتفاع طبقات بلافاصله با انجام یک عملیات ریاضی ساده ضرب، قیمت کل پروژه قابل محاسبه است.

 

البته این خود منشا یکی از مهمترین نقاط ضعف این نوع قیمت گذاری است که می تواند راه سوء رفتار برخی از تولیدکنندگان را در مراحل فروش باز کند. چرا که در این روش فقط ارتفاع کف تا کف مبنای محاسبه هزینه است و صحبتی از کیفیت تولید و اجرا به میان نمی آید.به طور مثال در این روش اغلب نه مشتری سوالی در مورد کیفیت تولید شامل تلورانس ها، کیفیت مصالح به کار رفته، ابعاد و مشخصات سازه، ضخامت ورقها و پروفیل و … می نماید و نه تولید کننده اصراری به ارائه این اطلاعات به مشتری دارد (حال چه با نیتی سوء و چه با نیت جلوگیری از پیچیدگی مسئله).

 

قیمت پله گرد

 

نتیجه گیری آگاهانه در قیمت پله گرد

در نتیجه در بیشتر مواقع وقتی مشتری قیمت یک مدل از پله را از تولید کننده های مختلف می گیرد هنگام مقایسه قیمت قادر به مقایسه کیفیت آنها نبوده و در نتیجه ممکن است نا خواسته به بهای کاهش کیفیت به دام ارزان ترین قیمت دریافتی بیافتد. و گاهی این کیفیت تا آنجا پایین می آید که مشتری ناچار است بلافاصله پس از نصب پله و با وجود تمام هزینه های صورت گرفته، چشم از آن بپوشد و مجددا وارد پروسه تهیه یک سازه با کیفیت شود.

در این میان نبایستی نقش خدمات جانبی و کیفیت آنها را نیز فراموش کرد. خدماتی مانند بازدید، مهندسی، محاسبه، طراحی، حمل، نصب، نظارت و مدیریت پروژه هریک می توانند به هزینه های تولید افزوده شوند و قیمت تمام شده پله بایستی با درنظر گرفتن تمامی این هزینه ها محاسبه و مقایسه شود.

برای جلوگیری از این مشکل مشتری بایستی پس از یک گزارش گیری کلی از بازار بر اساس مذاکرات تلفنی، با چند تولید کننده منتخب به صورت حضوری جلساتی را ترتیب دهد تا پس از آگاهی از کمیت و کیفیت تولید و خدمات دریافتی هریک از تولیدکنندگان و محاسبه قیمت تمام شده نهایی، نسبت به مقایسه اقدام نموده و تولید کننده مناسب را انتخاب نماید. مفید است که مطالب جدیدی را که در هر جلسه مذاکره یاد می گیرید در جلسات بعدی با سایر تولید کننده ها مطرح کنید تا به این ترتیب مقایسه و محک زدن مجری ها برایتان آسان تر شود.

در واقع بهترین راه داشتن یک معامله شیرین در هر زمینه ای داشتن آگاهی در آن زمینه است. در این مطلب سعی کردیم بخشی از این آگاهی را در اختیارتان قرار دهیم. اطلاعات تکمیلی را تنها در مذاکرات خواهید آموخت. در سافلکو سعی ما آگاهی مشتری پیش از خرید است و این بهترین و تنها راه داشتن معامله شیرین برای هردو طرف خواهد بود.

 

به طور خلاصه در این مطلب به این سوال ها پاسخ دادیم:

۱. روش قیمت گذاری پله های گرد و پله های دکوراتیو چگونه است؟

۲. علل اصلی انتخاب و ماندگاری روش “متر ارتفاع” در قیمت گذاری پله گرد چیست؟

۳. چه نکاتی را برای خرید پله گرد مد نظر داشته باشیم؟

۴. بهترین خرید پله گرد چگونه ممکن می شود؟

1 thought on قیمت پله گرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *