نورپردازی بر روی کف پله (نورپردازی دفنی)

نورپردازی بر روی کف پله (نورپردازی دفنی)

1

نصب چراغ بر روی کف پله نمونه ای دیگر از نورپردازی است. بسته به نوع چراغ، نور منتشر شده در فضا قابل کنترل است. تصویر روبرو چراغ دفنی با چهار خروجی نوری را نمایش می دهد که بسیار مناسب برای نورپردازی محوطه می باشد اما در فضاهای داخلی هم به نوعی دیگر کاربرد دارد.

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

اینجا در کنار نور یکدست و ملایم پشت پیشانی پله از نور دفنی در کف پله های چوبی استفاده شده است.

این پله قهوه ای رنگ در کنار دیوار سنگی فضایی گرم و صمیمی بوجود آورده است. این مورد را می توانید با حالتی که پله ها نیز سنگی باشد مقایسه کنید. در این حالت به خوبی می توانید سردی محیط را درک کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نورپردازی شمعی در مسیر پله

فضای پله گرد زیر حالتی معنوی و آرام دارد. چراغ های ریز  پای هر میله نرده شبیه شمع مسیر را روشن  کرده و در القای این حس معنوی نقش پررنگ تری ایفا می کند.

نور زرد در کنار پله های چوبی بسیار هماهنگ و ایده آل است.

4 3

 

5

 

 

نور دفنی پای دیوار

شما می توانید از آن چراغ های ریز این بار در پای دیوار استفاده کنید. بازتاب آن بر روی دیوار علاوه بر روشن نمودن مسیر حالتی تئاتر گونه بوجود آورده. در مجموع این فضا گوشه ای از طبیعت را تداعی می کند. ساختار سنگ، چوب و گیاه سبز برگ. سه رنگ خنثی و سرد به همراه نور زرد و گرم.

 

 

 

 

 

 

 

6

 

همگونی نور و رنگ

اگر تمایل به استفاده از دست انداز شیشه ای در راه پله خود داشته باشید آنوقت چگونه می توانید آن را نورپردازی کنید؟ البته که می شود از روش های قبلی که در مقالات گذشته ارائه شد استفاده کنید ولیکن تنها روشی که متناسب با این فضا و ظرافت شیشه است استفاده از نورهای نقطه ای بسیار ریز می باشد. وجود شیشه باعث انعکاس بیشتر این نورها می شود.

فضا متشکل از رنگ های زرد و بنفش و قهوه ای تشکیل شده که در کنار رنگ خنثی سفید بسیار هماهنگ و یکدست می باشد به گونه ای که شما هیچ عنصر شاخصی از نظر رنگ و نور نمی بینید و این به حفظ آرامش فضا کمک می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

استفاده از شمع در فضا

گاهی می توان از شمع برای روشنی فضای راه پله استفاده کرد. این روش بسیار زیبا و شاید اندکی غیرمنطقی به نظر برسد اما امروزه در بسیاری از طراحی های دکوراسیون داخلی شاهد این روش نورپردازی هستیم. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید محدوده رفت و آمد را با کفپوشی تیره تر مشخص کردند و دو طرف آن که با شمع های موجود در ظروف شیشه ای روشن شده است کاملا مجزا از این قسمت به نظر می رسد.

 

7 8
بسته به سلیقه و خلاقیت خود می توانید منبع نوری را طراحی کنید و در واقع این همان نکته مثبت این مدل نورپردازی می باشد.

 

9 10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *