نورپردازی پیشانی پله

نورپردازی پیشانی پله

در نورپردازی پیشانی پله، هر کف پله مستقیما به وسیله پیشانی پله قبلی روشن می شود. برای کنترل شدت نور پیشنهادهای بسیاری وجود دارد که در اینجا به چند مورد اشاره می کنیم.

1

 

 

 

 

تصویر شماره ۱ نمونه ایست که در آن شدت نور کارشده را بوسیله کف پوش کاهش داده است. این کفپوش مشابه چمن در کنار پله های چوبی ترکیبی بسیار زیبا پدید آورده است.

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

کنترل نور

را ه حل دیگر برای کنترل تابش در نورپردازی پله استفاده از لامپ های پوشش دار یا مایل که نور را به جهتی مشخص هدایت می کنند، می باشد.

انتخاب هر مدل لامپ بستگی به نظر شما، دکوراسیون و محدودیت های محیط دارد.

 

 

 

 

 

3

 

شاخص نمودن یک فضا به وسیله رنگ

در چنین محیطی با مساحت زیاد برای جلوگیری از گستردگی بیش از اندازه بهترین انتخاب اجرای جزئیات آشپزخانه و پله ها به رنگ قهوه ای تیره و تمام کفپوش کرمی رنگ می باشد. شکل چراغ کار شده در پله ها مشابه هالوژن های سقفی است.

 

 

 

 

 

4

 

 

نور را به دام بیاندازید

در صورت استفاده از دست انداز نیمه شفاف به سبب امکان بازتاب بیشتر نسبت به سطوح شفاف و صلب، نور در فضای راه پله تا حدودی محبوس می شود و از برخورداری سایر فضاهای اطراف راه پله که شب هنگام به آن نور نیازی ندارند اجتناب می شود.

 

 

 
5

 

 

کمک نور و رنگ در پنهان کردن واقعیت

چراغ نصب شده می تواند در هر ابعاد و اندازه ای و در هر قسمت از پیشانی پله که مورد پسند شماست نصب شود.

همرنگ بودن پله ها با دیوار و کفپوش روشن تر با وجود نور باعث می شود این تصور ایجاد شود که کف پله ها از طرفین دارای اتصال هستند و پیشانی پله وجود ندارد.

استفاده از نور زرد کمی هیجان این فضای تیره و مرده را بیشتر می کند و در پنهان کردن پیشانی و معلق دیده شدن کف پله ها بسیار موثر است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نقش دیوار راه پله در غیرواقعی جلوه دادن ابعاد پله

در فضای مدرن و یکپارچه سفید این مکان راه پله ها عریض تر از واقعیت هستند. اگر به انعکاسی بودن رنگ دیوار توجه کنید متوجه می شوید که انعکاس نورهای خطی پله تصوری بوجود می آورد که به واسطه آن شما راه پله را عریض تر از آنچه که هست حس می کنید. همچنین بهره گرفتن از نور سفید یکپارچگی و آرامش حاصل را حفظ می کند. این نور از چراغ های نواری غیریکنواخت اجرا شده در پیشانی حاصل شده است. این پنت هاوس توسط Latysheva Maria طراحی شده است. ایده ای بسیار زیبا که در میان دیوارهای سفید و بازی حیله گرانه­ی نور به قلم اجرا رسیده است. شما می توانید تصاویر کامل آن را در سایت www.pinwin.ru مشاهده نمایید.

6 7

 

 

 

8

 

 

 

 

صلبیت پله های سنگی را با نور درهم بشکنید

می توانیم از تعداد بسیار اما ریز نورپردازی نقطه ای استفاده کنیم که فضای بسیار رویایی بوجود می آورد و پله های سنگی را ظریف و زیبا نمایش می دهد. در تداوم این ایده انتخاب دست انداز شیشه ای بسیار مناسب است.

برای چنین دکوری که ساختار و رنگ آن ملایم است نور پیوسته و شارپ چه بسا انتخاب مهیجی نباشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قطع ارتباط پله ها بواسطه­ی نور

به نظر شما مناسب ترین نورپردازی برای این پله گرد کدام حالت است؟

9 10

 

راهکار دیگری که به واسطه آن پیشانی پله و در نتیجه فضای راه پله روشن می شود این است که لبه آبچکان تا نزدیکی کف پله بعدی ادامه پیدا کند و نورپردازی در فاصله باقی مانده اجرا شود.

12 11

 

همانطور که در این نمونه مشاهده می کنید این باریکه نور زرد در فضای کاملا سفید موجود بسیار زیباست. همچنین ورق های تیره اجرا شده در ابتدا و انتهای دست انداز و قسمت هایی از مسیر آسانسور تضاد فوق العاده ای به وجود آورده که به سبب آن فضای وسیع سفید در حد نیاز بسته تر می نماید.

 

13

 

 

این ملک که به بوسیله تیلور هاوز طراحی شده است شامل هفت سوئیت منحصر به فرد بااستخر، چشمه معدنی، سالن ورزش، سینما، بار و آسانسور شیشه ای دیدنی و جذاب می باشد.

توضیحات و تصاویر مربوط به این پروژه و سایر پروژه های اجرا شده توسط Taylor Howes  در سایت www.taylorhowes.co.uk قرار دارد. برای آشنایی بیشتر با سبک این طراح به سایت مذکور مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *