نورپردازی آبچکان پله

نورپردازی آبچکان پله

نورپردازی آبچکان پله:

نمونه دیگری از اجرای نورپردازی پله که بصورت پنهان است ، نصب LED در بخش آبچکان پله است. در این مورد تمام کف پله ها به وسیله نور نواریِ پله بالایی خود روشن می شود. این رشته لامپ می تواند قسمت رویی، زیرین و یا هر دو قسمت آبچکان نصب شود.

3 2 1

 

تاثیر رنگ و نور در محیط:

4

 

 

 

همانطور که می دانید رنگ سفید که نماد پاکی و خلوص است اگر به تنهایی در فضایی استفاده شود حس خالی و بی روح بودن را القا می کند اما اگر این رنگ در کنار رنگی گرم مانند زرد و قهوه ای استفاده شود حس اطمینان و امنیت می آفریند. در اینجا لبه چوبی دیواره دست انداز و کف پله ها، فضایی گرم و لوکس در این دکور سفید رنگ مدرن بوجود آورده است.

 

 

 

 

 

 

4-2

 

 

این مدل نورپردازی پله  ها را همچون سنگ های گداخته در دل کوهستانی سفید نشان می دهد.

نوری که نه تنها چشم را آزار نمی دهد بلکه به واسطه سایه روشن ایجاد شده در سطوح پله مرز پاخور را نیز مشخص می کند.

 

 

 

تضاد نوری در پله و تاثیر آن در ایجاد حس اطمینان بیشتر

5

 

 

 

 

کمی به حس خود نسبت به لبه تیره پله ها و نور زرد عمق پله  و زیر آبچکان توجه کنید. لبه صلب و تیره پله حس اطمینان بیشتری نسبت به عمق روشن آن دارد که این مورد ممکن است باعث شود شما بیشتر لبه کف پله پای خود را قرار دهید.

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

نمونه مقابل نورپردازی شدید در قسمت زیرین آبچکان را نشان می دهد. تمام اجزا پله، کف و دیوارهای فضا با رنگ سفید حس آرامشی القا می کند که این حس با وجود نور سفید تشدید شده است.

همانطوری که می بینید این نورپردازی با ایجاد سایه لبه پله آن را به دو قسمت روشن و تاریک تقسیم کرده است که از نظر حسی کاملا مشابه نمونه قبلی است و شما کف پله را کوچکتر از اندازه واقعی تصور میکنید به همین علت تمایل بیشتری به استفاده از لبه پله مذکور دارید.

 

 

 

 

استفاده از مصالح طبیعی

7

 

 

انتخاب مصالح، مانند رنگ و نور در حس شما نسبت به محیط تاثیر گذار است. اگر مصالح کاربردی در دکوراسیون بیشتر از محیط طبیعی نشات گرفته باشد حس زندگی و رویش در فضا ملموس تر است مانند سنگ و چوب که مناسب ترین گزینه برای قرارگیری در کنار یکدیگرند. زیرا چوب با رنگ قهوه ای و گرم خود حس سردی و خنثی بودن سنگ را کاهش می دهد. نور سفید در هماهنگی با رنگ دیوار و در دو سوم میانی پله آن را کشیده تر نشان می دهد.

 

 

 

 

 

تعیین میزان نورپردازی پله بسته به نیاز محیط:

بسته به انتخاب شما و نیاز محیط این نورپردازی می تواند تمام یا قسمتی از آبچکان را پوشش دهد، همچنین می توان تمام پله ها و یا تعدادی از آن ها را به چراغ مجهز کرد.

8 9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

با وجود دیوارهای سفید که مناسب ترین پس زمینه برای نصب تابلو می باشد، پله های چوبی تاثیر مثبتی در کنترل بزرگ نمایی و بی روح بودن فضا دارد. نرده استیل هماهنگ با دیوار سفید رنگ باعث می شود تردد در سمت دیوار بیشتر باشد چون به طور طبیعی و ناخودآگاه تمایل به استفاده از نرده به دلیل وجود حس اطمینان بیشتر است. بنابراین دیوار شیشه ای سمت چپ در هنگام تردد مشکلی ایجاد نمی کند.

 

 

 

 

 

نصب LED دور تا دور پله:

می توان در امتداد آبچکان دور تا دور پله را LED نصب کرد. اینگونه اجرای نور به صورت توکار شدت آن را کنترل و فضا را روشن می کند و به دلیل بالا بودن طول عمر منابع LED  جای نگرانی برای تعویض آن ها وجود ندارد.

این ایده می تواند کاملا هماهنگ با دکوراسیون مدرن خانه شما باشد.

 

1112

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در اینجا به بررسی نمونه ای از این نورپردازی در یک واحد مسکونی می پردازیم.

 

13

 

ما با فضایی یکپارچه سفید مواجه هستیم. بسته به هدف و سلیقه می توانید رنگ و شمایل مبلمان را انتخاب کنید و متعاقبا انتخاب شما در دریافت حسی که از محیط دارید موثر می باشد. اجازه دهید مطلب را کمی بیشتر توضیح دهیم. تصور کنید در محیطی این چنینی شما تمایل دارید وسایل بسیاری بسته به نیاز فضا بچینید. اگر این مبلمان هر کدام به یک رنگ متفاوت باشند شما با فضایی شلوغ و پر استرس روبرو می شوید. اگر رنگ آن ها گرم (قرمز، زرد، نارنجی) و یا خنثی (خاکستری تیره و قهوه ای تیره) باشد محیط بسته تر و کوچکتر به نظر می رسد اما اگر رنگ سرد (آبی، سبز) و یا خنثی (سفید، خاکستری روشن و قهوه ای روشن) انتخاب کنید فضا دل باز و وسیع دیده می شود. این نکته در مورد رنگ دیوارها نیز صدق می کند. پس همانطور که می بینید این مبلمان سفید در چنین فضایی، شلوغی آن را پنهان و فضا را گسترده و بی نهایت نشان می دهد. مسلما انتخاب پله و نور آن با رنگ سفید در تداوم این حس بسیار موثر می باشد

 

 

 

 

14 15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قرار دادن مبل مشکی در فضای سفید تضاد بسیار معقول بوجود آورده که به واسطه آن یکنواختی از محیط خارج شده است.

17 16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شما می توانید این نمونه و طرح های بسیاری از راه پله را در سایت freshome.com مشاهده نمایید.

2 thought on نورپردازی آبچکان پله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *